HelvetesDagJävel!

Denna dagen blev inte alls som planerat, som vanligt med min dagliga tur.
Dagen började med att vi åkte till Ripa för att hämta mormor och mamma och köra dem till jourläkarcentralen, mormor hade ont i sitt öra och mamma var riktigt sjuk med 41 graders feber för 3 dagen i rad.
Medans dem var på jourläkarcentralen (som visst har flyttat till näsbys vårdcentral) så gick jag Jonas och ungarna upp till min moster där jag hämtade massa roliga foto på mig när jag var liten :) Riktigt skoj att se, märkte först nu hur lik Ronja var mig.
Sen ringde mormor och sa att mamma fått en remiss till akuten för hyon hade över 200 i sänkan (inte bra alls).
Så Jonas körde och lämnade henne där och kom sen och hämtade oss hemma hos moster.
När vi sen kör därifrån blev vi stannade av UNDERBARA polisen, som berättade för oss med en jävla attityd att där va körförbud på vår bil?
Vilken chock, både jag och Jonas var ju säkra på att den skulle besiktigas senast på Måndag men oj så fel vi kunde ha. Så vi fick alltså inte köra ifrån platsen. HELVETE! Då var det alltså jag, Jonas, Mormor och båda mina barn i bilen underbart. Vad gör man, jo vi fick ju ringa min ÄLSKADE Svärmor (vad skulle vi gjort utan dig?)
Och hon i sin tur fixade någon som tog hand om bilen. Så nu är bilen iväg och ska fixat vilket kan ta över en vecka, så ännu ett problem uppstod: Hur kommer jag och Jonte till och från skolan nästa vecka?
Jaja sen körde vi iaf till loppan där Morfar fick komma och hämta Mormor, och sen då alla fick ju inte plats hem i lillans bil så vi fick ringa efetr Jenny Jonas syster som också fick komma in och köra oss hem.
Väl hemma stod jag med matlagningen (tacos) när Mormor ringde och berättade att mamma blev innlagd, men et hade vi nästan redan förstått.
Mina känslor har varit katastrof idag, orolig för mamma, arg och deprimerad för bil fan som kommer kosta oss en förmögenhet nu.
Nu har jag iaf pratat med Mamma och hon lät redan bättre än i förmiddags när vi lämnade henne, det var ju skönt.
Nu sitter jag och har myst ner mig i soffan och kollar på melodifestivalen. Och försöker varva ner lite.

Vill tacka min Svärmor, Mohamed och Jenny för all hjälp idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0