Heldags arbete :)

Idag har jag bytt rum till mina tjejer, tyckte dem behövde ett större rum.. så det fick dem.
Men gud det var helt klart jobbigare än jag trodde det skulle bli, tog hela långa dagen. Men det var helt klart värt de för det kommer bli super bra när jag är klar.
Lite färg på väggarna, lite nya gardiner som jag tänkte jag skulle sy idag men allt blev så sent så de får bli en annan dag. Kanske imorgon om tiden räcker till då.
Tänkte jag skulle ta tag i min hall imorgon, har haft färg hemma i en månad nu till både hallen och trappan men hehe jag kommer inte så långt. Får väl passa på att få så mycket som möjligt gjort nu när man har sportlov. Tänkte åka in med mina älskade tjejer till Andy´s lekland också en dag i veckan, nått får man ju göra med dem när det är lov och allt. Och här på lanet är det alldeles för mycket snö för att vara ute och leka så det är ju uteslutet om man inte vill åka utanför Huaröds gränser vill säga. För den delen är min lilla dotter inte alls glad i snö och kyla så hon bara piper när vi är ute :)
jag har världens lista på saker att fixa innan detta lovet är över.


1: Byta ungarnas rum mot pysselrummet.
2: Städa och sortera båda dem rummen.
3: Fixa och rensa i min och Jonas garderob.
4: Fixa i ungarnas garderob.
5: Sy nya gardiner till ungarnas rum och till pysselrummet.
6: Alla läxor jag har som ska va gjorda.
7: Byta ut vår gamla tvbänk mot den nya.
8: Baka hallonpaj (nu när jag väl köpt hallon)
9: Kolla upp vår eventuella framtid.
10: Måla trappan svart lack.
11: Måla halle grå.
12: Fixa till i hallen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0